- WPROWADZENIE DO REGULAMINU – DEFINICJE
- Serwis Usług Medycznych – zwany w dalszej części niniejszego Regulaminu „Serwis” – strona internetowa administrowana przez Operatora pod domeną www.gabinetmedyka.pl.
- Regulamin Serwisu Usług Medycznych gabinetMedyka (zwany w dalszej części „Regulamin”) – niniejszy Regulamin Serwisu, udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu internetowego www.gabinetmedyka.pl w formie, która umożliwia jego pobranie i utrwalenie (poniżej >>pobierz) albo wydrukowanie (poniżej>>drukuj), tak aby umożliwić swobodne zapoznawanie się z postanowieniami Regulaminu przed ich akceptacją.
- Dostawca Usług Medycznych – dalej nazywany również w skrócie „DUM” lub „Medyk” – osoba świadcząca „Usługi Medyczne” to jest wykonująca zawód medyczny i posiadająca uprawnienia (Prawo Wykonywania Zawodu – PWZ), wykonująca czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych, świadcząca usługi zdrowotne, medyczne lub paramedyczne (w szczególności lekarze i medycy lub pielęgniarki, fizjoterapeuci, rehabilitanci i inni specjaliści, zwani dalej Lekarzami lub Medykami) – na podstawie i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym na podstawie Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. 2011 nr 112 poz. 654) z późniejszymi zmianami. Dostawca Usług Medycznych świadczy usługi lecznicze i medyczne w formie telePorady, to jest połączenia audiowizualnego albo telefonicznego za pośrednictwem platformy VoIP albo połączenia audiowizualnego ze strony www.ganinetmedyka.pl.
- Profil Medyka – ogólnie dostępny panel informacyjny (wizytówka Dostawcy Usług Medycznych) zawierająca podstawowe dane: Imię i Nazwisko, Tytuł Naukowy lub Zawodowy, Specjalizację, PWZ (indywidualny 7-cyfrowy kod Prawa Wykonywania Zawodu), ceny usług, Terminarz Wizyt.
- Podmiot Medyczny – współpracujący (zatrudniający, zrzeszający) Lekarza lub Medyka. W przypadku gdy Usługę Medyczną świadczy Lekarz lub medyk zrzeszony z Podmiotem Medycznym: opłatę pobiera i wystawia fakturę za usługę Podmiot Medyczny. W przypadku gdy Lekarz lub Medyk występuje samodzielnie: opłatę pobiera i wystawia fakturę za usługę Dostawca Usług Medycznych. W każdym przypadku Dokumentacja Medyczna jest archiwizowana przez Dostawcę Usług Medycznych (Lekarza Lub medyka) jako osobę prawnie umocowaną.
- Operator – firma CTRL IT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą 6XGJ+RJ ul. Aleksandra Rzeszótki 9, 40-702 Katowice, NIP: 6342815375, REGON: 243175576, KRS: 0000448989, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kontakt: biuro@ctrlit.pl.
Operator nie świadczy usług zdrowotnych, medycznych, leczniczych ani paramedycznych, i nie jest podmiotem wykonującym jakiekolwiek czynności w zakresie tychże świadczeń. Operator pośredniczy jedynie w komunikacji pomiędzy Użytkownikiem i Dostawcą Usług Medycznych, za pośrednictwem tele-informatycznych i internetowych środków technicznych. - Usługa Medyczna – usługa polegająca na świadczeniach zdrowotnych realizowanych przez Dostawcę Usług Medycznych, na rzecz Użytkownika, realizowana na odległość w formie „telePorady”, zwanej również „teleWizytą” – bez bezpośredniego badania przedmiotowego Pacjenta, udzielana przy pomocy przekazu werbalnego, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w formie wideo-Konsultacji (wideo-Konferencji) to jest przekazu audiowizualnego pomiędzy Pacjentem a Dostawcą Usług Medycznych (np. Lekarzem) za pośrednictwem Serwisu, na zasadach i warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Z telePorady (Usługi Medycznej) świadczeniodawca sporządza stosowną (wymaganą prawem) Dokumentację Medyczną.
- Użytkownik – osoba fizyczna (potencjalny Pacjent) korzystająca za pomocą Serwisu z Usług Medycznych świadczonych przez Dostawców Usług Medycznych, zwany dalej zamiennie „Pacjentem”.
- Formularz Rejestracji Użytkownika – dostępny w Serwisie formularz autoryzujący osobę Pacjenta, aby Medyk mógł świadczyć na jego rzecz Usługi Medyczne i wystawiać stosowne dokumenty.
- Konto Użytkownika – wydzielony w Serwisie rekord z jego danymi, Dokumentacją Medyczną i informacjami o zaplanowanych teleWizytach, do którego dostęp ma wyłącznie Użytkownik za pomocą logowania (poprzez indywidualny Login i osobiste Hasło).
- Dokumentacja Medyczna – wymagana prawem dokumentacja procesu podjętego leczenia, sporządzana dla każdego Pacjenta, korzystającego z usług leczniczych i medycznych. Dostęp do dokumentacji posiada Pacjent na Koncie Użytkownika.
- Terminarz Wizyt – terminarz wolnych terminów teleWizyt online konkretnego Lekarza lub medyka uwidocznionego w Serwisie z Imienia i Nazwiska, tytułu naukowego lub zawodowego i specjalności.
- Formularz zmiany terminu TeleWizyty – formularz umożliwiający na 3 dni przed terminem zamówionej telePorady, zmianę terminu telePorady, o ile wystąpi taka możliwość w Terminarzu Wizyt wybranego Medyka.
- ZASADY I WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU
- Niniejszy Regulamin Serwisu Usług Medycznych gabinetMedyka stosuje się do usług świadczonych przez lekarzy i medyków za pośrednictwem Serwisu, dostępnego pod domeną www.gabinetmedyka.pl.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, i zaakceptowania postanowień Regulaminu.
- Korzystanie z Serwisu przez Użytkownika oznacza pełną akceptację treści i postanowień niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli osoba potencjalnego Pacjenta, nie akceptuje postanowień niniejszego Regulaminu, powinna niezwłocznie zaprzestać korzystania z Serwisu.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami oraz niniejszym Regulaminem.
- Obowiązkiem Użytkownika jest podanie w Formularzu Rejestracji Użytkownika prawdziwych, zgodnych ze stanem faktycznym danych oraz ich ochrona przed dostępem osób nieuprawnionych.
- Niedozwolone są jakiekolwiek próby wprowadzania do systemu informatycznego szkodliwych danych (oprogramowanie złośliwe i wirusy, pliki szpiegujące, etc.) oraz naruszanie praw autorskich.
- Dostęp do Serwisu jest możliwy na urządzeniu komputerowym z kamerą lub mobilnym spełniającym następujące warunki techniczne:
- Stałe połączenie urządzenia z siecią Internet.
- Należy używać jednej z następujących przeglądarek lub nowszych:
- Google Chrome – od wersji 21
- Mozilla Firefox – od wersji 28
- Opera – od wersji 12.1
- Safari – od wersji 6.1.
- Microsoft Edge
- Wymagane jest włączenie obsługi: Cookies tzw. Ciasteczek – do archiwizacji technicznej sesji Użytkowników, oraz JavaScript – wymagany jest do prawidłowego wyświetlania i funkcjonowania interfejsu aplikacji.
- Minimalne wymagania sprzętowe wynoszą następująco:
- Procesor Pentium 4 lub nowszy wspierający SSE2 (wszystkie współczesne procesory),
- 512MB pamięci RAM dla systemów 32-bitowych oraz 2GB pamięci RAM dla systemów 64-bitowych,
- minimum 300 MB wolnego miejsca na dysku do przechowywania danych tymczasowych i plików Cookies.
- System operacyjny, w którym uruchamiane są wyżej wyszczególnione przeglądarki internetowe, nie ma wpływu na działanie aplikacji, o ile spełnione są wymagania techniczne i sprzętowe
- Treści zawarte w Serwisie mają na celu ułatwienie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a jego lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie logistyczny, informacyjny i edukacyjny. Przed zastosowaniem się do porad dotyczących wiedzy specjalistycznej, w szczególności medycznej i zdrowotnej, zawartych w Serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności ani żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w Serwisie.
- Operator zastrzega, że z uwagi na zakres współpracy Dostawcy Usług Medycznych z Serwisem, zakres wyświetlanych danych jak i świadczonych usług zdrowotnych przez Dostawcę Usług Medycznych może być zróżnicowany.
- Za pośrednictwem Serwisu (>>Terminarz Wizyt) są wyświetlane dane dotyczące wolnych terminów teleWizyt u poszczególnych Medyków i Lekarzy, pochodzące z oprogramowania medycznego – zgodnie z konfiguracją, dokonaną przez konkretnego Dostawcę Usług Medycznych.
- Użytkownik może dokonać zmiany terminu teleWizyty na 3 dni przed terminem wyznaczonym za pośrednictwem Serwisu, to jest formularza >>Zmiana-Terminu.
- ZAMÓWIENIE TELEPORADY | TELEPORADA | DOKUMENTACJA MEDYCZNA
- Osoba (potencjalny Pacjent) aby skorzystać w Serwisie z Usług Medycznych (zamówić telePoradę) musi założyć swoje Konto Użytkownika w Serwisie >>Rejestracja Uzytkownika, przedtem zapoznając się z Regulaminem Serwisu Usług Medycznych >>Regulamin.
- Poprzez wejście na stronę www.gabinetmedyka i Rejestrację, Użytkownik akceptuje postanowienia, zasady i warunki korzystania z Serwisu (akceptuje Regulamin).
- Zalogowany Użytkownik wybiera
- Lekarza albo medyka (zapoznając się z jego Profilem Medyka)
- Rodzaj telePorady
- jego Terminarz Wizyt
- w wybranym terminie dokonuje zamówienia klikając >>Zamówienie-teleWizyty, wybierając jedną z 2 opcji: 1 – telePorada na wskazany telefon Pacjenta przez platformę VoIP; 2 – telePorada online na stronie Serwisu www.gabinetmedyka.pl
- zostaje przekierowany na profil Zewnętrznego Dostawcy Usług Płatniczych
- dokonuje płatności
- użytkownik otrzymuje potwierdzenie terminu teleWizyty – umówione telePorady są widoczne na Koncie Użytkownika
- W terminie zamówionym (o ustalonej dacie o godzinie) – następuje TeleWizyta online z wystawieniem przez Medyka e-Recepty, e-Skierowania, e-Zwolnienia (opcjonalnie).
- Po zakończeniu telePorady – użytkownik otrzymuje fakturę za Usługę Medyczną, która jest również umieszczona na Koncie Użytkownika.
- Dokumentacja Medyczna teleWizyty zostaje umieszczona na Koncie Użytkownika w Serwisie.
- Pacjent poprzez logowanie do swojego Konta Użytkownika posiada dostęp do Dokumentacji Medycznej jego osoby.
- Użytkownik (Pacjent) posiada dostęp do e-Recept, e-Skierowań, e-Zwolnień za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta pod adresem internetowym pacjent.gov.pl.
- OPŁATA ZA USŁUGĘ MEDYCZNĄ – telePorada
- Ceny usług medycznych – telePorady – są podane w Serwisie przy Imieniu i Nazwisku Medyka.
- Opłatę pobiera Dostawca Usług Medycznych albo Podmiot Medyczny przy rejestracji teleWizyty.
- Opłaty dokonuje Użytkownik przy zamówieniu teleWizyty za pośrednictwem autoryzowanego Zewnętrznego Dostawcy Usług Płatniczych, uwidocznionego w Serwisie.
- Operator nie pobiera od Użytkowników (Pacjentów) żadnych opłat za korzystanie z Serwisu.
- W przypadku nie wykonania usługi telePorady z przyczyny zawinionej przez Medyka – Użytkownikowi (Pacjentowi) przysługuuje zwrot dokonanej płatności.
- Opłaty na rzecz Dostawcy Usług Medycznych dokonywane są przez Użytkowników na podstawie cen usług medycznych publikowanych w Profilu Medyka.
- KLAUZULE WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji zawartych przy poszczególnych Usługach Medycznych. Każdy Dostawca Usług Medycznych przez cały czas pozostaje odpowiedzialny za dokładność, kompleksowość i poprawność informacji (włącznie z cenami/opłatami, zasadami i warunkami oraz dostępnością) wyświetlanych w Serwisie. Serwis nie stanowi i nie powinien być traktowany jako rekomendacja czy wskazanie jakości, poziomu usług, oceny lub opcji Usług Medycznych.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść korespondencji Użytkownika z Dostawcą Usług Medycznych na swoim Serwisie i za jego pośrednictwem.
- Operator nie świadczy Usług Medycznych, wobec czego nie ponosi odpowiedzialności za jakość Usług Medycznych świadczonych za pomocą Serwisu przez Dostawców Usług Medycznych. Za jakość Usług Medycznych odpowiada Dostawca Usług Medycznych.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji usługi zdrowotnej z przyczyn leżących po stronie Dostawcy Usług Medycznych.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług, wynikające z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności stanowiących siłę wyższą (pożary, powodzie, klęski żywiołowe lub meteorologiczne itp.) oraz zakłócenia sygnału Internetu lub połączeń telefonicznych VoIP.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości zrealizowania Usługi Medycznej za pośrednictwem Serwisu z przyczyn leżących po stronie Dostawcy Usług Medycznych.
- Użytkownik ma prawo zgłaszać Operatorowi Serwisu informacje o błędach, awariach oraz inne uwagi, dotyczące funkcjonowania Serwisu, mogące poprawić jakość i funkcjonalność Serwisu, pocztą elektroniczną na adres e-mail: admin@gabinetmedyka.pl.
- Operator nie odpowiada za jakość świadczonych przez Usług Medycznych a także za rozliczenia pomiędzy Użytkownikiem i Dostawcą Usług Medycznych.
- Wszelkie uwagi i reklamacje związane z usługą medyczną należy kierować bezpośrednio do Dostawcy Usług Medycznych. Uwagi i reklamacje dotyczące płatności należy kierować bezpośrednio do Zewnętrznego Dostawcy Usług Płatniczych, wskazanego w Serwisie.
- Za nieprawidłowości rozliczeń pobranych płatności odpowiada Zewnętrzny Dostawca Usług Płatniczych oraz Dostawca Usług Medycznych (jeżeli pobiera opłatę za Usługę Medyczną) albo Podmiot Medyczny (jeżeli pobiera opłatę za Usługę Medyczną).
- RODO – DANYCH OSOBOWYCH
- Serwis ani Operator nie przetwarzają (ani nie przekazują komukolwiek) danych osobowych Użytkowników i nie mają dostępu do danych osobowych przyszłych i zarejestrowanych Pacjentów. Dane osobowe i medyczne przekazane przy rejestracji Użytkownika i później podczas telePorady i Dokumentacja Medyczna Pacjenta, są umieszczone w formie zaszyfrowanej na serwerach zabezpieczonych przed ingerencją zewnętrzną. Uprawnienia dostępu do danych osobowych i medycznych oraz Dokumentacji Medycznej Pacjenta, posiadają tylko i wyłącznie ich Lekarze i Medycy, uprawnieni z mocy prawa i wykonywania zawodu leczniczego.
- KLAUZULE PRAWNE I OGÓLNE
- Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze strony Serwisu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Operator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
- Operator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie. Użytkownik będzie mógł zrezygnować z korzystania z Serwisu w przypadku, gdy nie zaakceptuje warunków zmienionego Regulaminu. O planowanych zmianach Regulaminu Operator będzie informować na stronie Serwisu z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiany będą wchodzić w życie nie wcześniej niż po 7 dniach od ich ogłoszenia.
- Operator zastrzega sobie prawo do stosowania pouczeń względem Użytkownika, który mimo stosowania uprzednich ostrzeżeń, swym działaniem narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, utrudnia korzystanie z Serwisu innym podmiotom lub narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem podlegają zastosowaniu przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Spory wynikające ze świadczonych usług medycznych, są rozstrzygane pomiędzy Użytkownikiem a Dostawcą Usług Medycznych.
- Ewentualne zaistniałe spory między Operatorem a Użytkownikiem Serwisu będą rozstrzygane w sposób polubowny, a w przypadku nie osiągnięcia rozwiązania sporu, sądem właściwym będzie sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla siedziby Operatora.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 czerwca 2021 roku.
POTRZEBUJESZ POMOCY:
0 700 234 234
SKONTAKTUJ SIĘ Z KONSULTANTEM:
0 700 234 000
pacjent
PBM
usługi
telemedycyna
o nas
MEDLIFE24